Posts tonen met het label collecties. Alle posts tonen
Posts tonen met het label collecties. Alle posts tonen

dinsdag 27 januari 2009

librarything, ding # 18

Aangeland bij DING # 18
Wat me geweldig lijkt, is dat alle nederlandstalige titels dankzij een koppeling met de Koninklijke Bibliotheek terug zijn te vinden. Je eigen boekenkast in kaart brengen is momenteel nog geen hot item voor mij. Ik ken mijn boekenkast redelijk tot goed, na een aantal momenten van herinrichting van dezelfde boekenkast. Ook weet ik heel goed welke boeken staan te schreeuwen om gelezen te worden. Laat staan de boeken die geregeld meekomen uit de bibliotheek en vervolgens ongelezen weer teruggaan.
Ik kon me dan ook heel goed vinden in het filmpje van Wim de Bie, een van de eersten die library thing ontdekte???
Een mens komt niet meer aan lezern toe op het moment dat je heel veel bezig (moet) zijn met computerzaken. Op zich geen probleem omdat het niet alle dagen van het jaar zo zal zijn. Maar aan den lijve voel ik hoe weinig tijd je dus eigenlijk overhoudt voor de hobby die bijna op nummer 1 staat van het hobby-lijstje!!!
Lezen schiet er dus dezer dagen gewoon bij in.
Ook een poging gedaan om een bescheiden deel van mijn Hella Haase verzameling in te voeren maar dat is mislukt tot twee maal ter. Wat doe ik niet goed?
Ik ga naar de nederlandse versie van librarything. Log in met de cursusnaam en het voorgeschreven wachtwoord. Tot zover geen probleem. Maar dan wil ik het tabje "toevoegen" gebruiken om titels toe te voegen. Dan zegt mijn computer: "Page not found". Waarom eigenlijk.
Ook ik ben reuze benieuwd welke Hella Haasse fans er nog meer op twee benen rondlopen.
Gegroet, ik ga later opnieuw een poging waqgen.