zondag 23 november 2008

Dit stukje gaat over DING # 6
Het is zondag de 23ste. Zoals je ziet is het gelukt de bibliotheek van Wellington in mijn blog te plaatsen.
Dit is nog maar de buitenkant. Je ziet de doorloop langs de bibliotheek richting baai. De palmen zijn van metaal. Op de volgende foto krijg je een inkijkje in de bibliotheek, van buitenaf!

vrijdag 21 november 2008

Het vervolg van gisteren: nu probeer ik een eigen foto van de bibliotheek in Wellington (Nieuw Zeeland) te plaatsen. Time out.
Zojuist mezelf aangemeld bij flickr.
Dit stukje gaat dus over DING # 6. Nu wil ik proberen de foto die ik gevonden heb te plaatsen.
Het gaat om een foto van de centrale bibliotheek van Wellington. Op 4 november bezocht ik deze bibliotheek. Bij nader inzien waren we er al eens eerder geweest, ik denk 21 jaar geleden?!?!
De allereerste indruk van deze bibliotheek is: ROMMELIG. Geen eenheid in vormen en kleuren.
Een enorme collectie: 600.000 banden. Dit verdeeld over 3 etages, met halve etages ertussen (mezzanines). Natuurlijk niet alleen boeken, maar alle materialen die wij ook in onze collectie hebben. Alleen een beetje meer!
Het lukt even niet met de foto. Maar als je ze zelf even wilt bekijken zoek je bij flickr op: wellington + library.
Morgen verder proberen. Nu alweer bijna 2 uurtjes besteed aan dit ding.
Tot de volgende keer.
Enige overpeinzingen over ding#5
Intussen is het me duidelijk dat er geen leven meer mogelijk is zonder RSS feeds. Wat een gemak!
En al die tijd stonden die 2 plusjes al werkeloos naast het favorietensterretje. Gemiste kans was dat, maar nu komt daar verandering in.
Omdat ik thuis puzzel met de 23 dingen, komen al die fijne feeds op mijn eigen pc.
Ik zit intussen in mijn hoofd al een lijstje te maken van de feeds die op het werk belangrijk zijn.
Heb ik natuurlijk te maken met 2 verschillende plekken (zo zijn er meer collega's). In het servicepunt valt de keuze anders uit dan in de centrale vestiging. De tijd zal leren wat makkelijk is op de verschillende "werkstations".
Nu eerst een nuttig werk verrichten in huis (je kunt het toch niet maken om de stofzuiger in de kast te laten staan!!????) en dan vrolijk doorgestapt naar het 6e ding.
Ben benieuwd!!
p.s. Bloglinks vind ik prachtig..
Aan een egofeed hoef ik gelukig niet te denken: volkomen onbekende naam bij lifehacker.com.
En ben ook onder de indruk van de catalogus van Oost-Achterhoek!

donderdag 20 november 2008

Dit is ding # 4

Ja, daar ben ik weer. En zoals mijn oude oma al zei:"de morgenstond heeft goud in de mond". Vroeg aan de slag op deze donderdag. Deze week ben ik bezig geweest met ding 4: abonneren op een feed. Na enig rondneuzen heb ik gekozen voor een rss feed op: tja ben nu even de exacte naam van de website kwijt. Ik zal een omschrijving geven: er staan allerlei nieuwtjes op van bibliothecarissen uit den lande. Ook bijvoorbeeld boekbesprekingen van 2 aardige collega's uit Oss (ben ik al aan 100 woorden?). In elk geval die zit er in en de naam komt nog. Ronald vroeg me om iets over de vakantie ervaringen te schrijven op ons gezamenlijk weblog. Leuk: dan ga ik nu ook op zoek naar dat weblog.
19 november 2008 23:00
Ben enige uren verder, heb gesproken en gemaild met Ronald en weer wijzer geworden.
Mijn eerste rss feed is: biblioblog.
Daarna komt er een lijst met NOS feeds, tenlotte ons aller VOB.
Laatste tip van Ronald: ook van onze blogs een feed maken. Ik ben al weer weg, op zoek naar
nog meer smakelijk feeds!